Resfeber 😅

Jo men lite resfeber har jag. Det Ă€r ingen lĂ„ngresa, inget nytt land, inget flyg. Det Ă€r CENTERPARTIETS resa till Gotland som hĂ€grar. Cirka 750 glada gröna likasinnade ska Ă„ka GotlandsfĂ€rja till Almedalen, Visby. Hur kul Ă€r inte det? đŸ€đŸ’šđŸ€

Jag gĂ„r hĂ€r som en yr höna och funderar. Grön klĂ€nning eller T-shirt med C-logga och jeansshorts
 Eller bĂ„de ock. Kollar vĂ€derappen och det ska bli fint. Behöver man jacka i land?Den mesta tiden befinner vi oss pĂ„ bĂ„ten men heldag i Visby pĂ„ onsdag. Vi ska Ă„teruppliva dĂ„tidens riksting och vandra (alla) frĂ„n hamnen till Almedalen o lyssna pĂ„ Elisabeth Thand Ringqvists Almedalstal. Jag minns faktiskt ett riksting frĂ„n 1976 nĂ€r jag tog Thorbjörn FĂ€lldin i hand. Jag var sex Ă„r. Mamma hade folkdrĂ€kt pĂ„ sig. DrĂ€kten hĂ€nger i Torset men jag fick andra gener och den passar inte. 

Kul ska det bli men nĂ€r man kollar programmet kommer det bli spĂ€ckat. Jag vill ju gĂ€rna mingla runt och besöka de olika tĂ€lten, Centerpartiet, Jönköpings region, Svenska StadskĂ€rnor, lyssna pĂ„ vĂ„r kommuns kommunikationschef Kicki som ska förelĂ€sa om ”platsutveckling med invĂ„narnas behov i fokus”. Min bror Anders Ă€r pĂ„ plats redan idag, sĂ„ Ă€ven regionrĂ„d Per Ericsson frĂ„n Stensjön. 

Har haft kontakt med lokalpressen och utlovat bilder och önskemĂ„l om en selfie med Elisabeth – det lĂ€r vara hög sĂ€kerhet etc sĂ„ jag vet inte om jag kommer att lyckas med det. Men jag ska göra mitt bĂ€sta!!

Å sĂ„ njuter vi av vĂ„r pion! TrĂ€dgĂ„rdens drottning! Love it! 

LĂ€mna en kommentar