Jo men lite resfeber har jag. Det Ă€r ingen lĂ„ngresa, inget nytt land, inget flyg. Det Ă€r CENTERPARTIETS resa till Gotland som hĂ€grar. Cirka 750 glada gröna likasinnade ska Ă„ka GotlandsfĂ€rja till Almedalen, Visby. Hur kul Ă€r inte det? đđđ
Jag gÄr hÀr som en yr höna och funderar. Grön klÀnning eller T-shirt med C-logga och jeansshorts⊠Eller bÄde ock. Kollar vÀderappen och det ska bli fint. Behöver man jacka i land?Den mesta tiden befinner vi oss pÄ bÄten men heldag i Visby pÄ onsdag. Vi ska Äteruppliva dÄtidens riksting och vandra (alla) frÄn hamnen till Almedalen o lyssna pÄ Elisabeth Thand Ringqvists Almedalstal. Jag minns faktiskt ett riksting frÄn 1976 nÀr jag tog Thorbjörn FÀlldin i hand. Jag var sex Är. Mamma hade folkdrÀkt pÄ sig. DrÀkten hÀnger i Torset men jag fick andra gener och den passar inte.
Kul ska det bli men nĂ€r man kollar programmet kommer det bli spĂ€ckat. Jag vill ju gĂ€rna mingla runt och besöka de olika tĂ€lten, Centerpartiet, Jönköpings region, Svenska StadskĂ€rnor, lyssna pĂ„ vĂ„r kommuns kommunikationschef Kicki som ska förelĂ€sa om âplatsutveckling med invĂ„narnas behov i fokusâ. Min bror Anders Ă€r pĂ„ plats redan idag, sĂ„ Ă€ven regionrĂ„d Per Ericsson frĂ„n Stensjön.
Har haft kontakt med lokalpressen och utlovat bilder och önskemĂ„l om en selfie med Elisabeth – det lĂ€r vara hög sĂ€kerhet etc sĂ„ jag vet inte om jag kommer att lyckas med det. Men jag ska göra mitt bĂ€sta!!
à sÄ njuter vi av vÄr pion! TrÀdgÄrdens drottning! Love it!




LĂ€mna en kommentar