Sverige KAN MER! đŸ€

En helt fantastisk resa till Almedalen, Gotland. 800 centerpartister Ă„ker fĂ€rjan över och gemenskapen och glĂ€djen Ă€r total! 

Fantastiskt god mat och mycket mat och tisdagskvĂ€llen blev sen. Vi hade riktigt roligt pĂ„ dansgolvet. Att fĂ„ dansa med Urban Persson, 88 Ă„r till Alphavilles Forever Young – bara det! â˜ș 

GĂ„rdagen började med att partiledare Elisabeth hĂ€lsade oss vĂ€lkomna (vi som kom med bĂ„ten) med ett hĂ€rligt tal. Jag passade pĂ„ att ta en selfie med Elisabeth. đŸ€©

Sedan gick vi direkt till Expressens anordnade partiledardebatt mellan Jimmie Åkesson och Elisabeth (C och SD delade ju dag). Det var coolt, mĂ€ngder och övervĂ€gande med centerpartister lyssnade och applĂ„derade och tjoade efter Elisabeths inlĂ€gg. 

Vi frĂ„n NĂ€ssjö höll ihop rĂ€tt bra under dagen, gick och kollade in olika montrar, bl a Jönköpings region. 

Vi lyssnade pĂ„ bror Anders Karlsson, nĂ€r han och riksdagsledamoten Martin Kumminen, SD blev utfrĂ„gade av Djurens rĂ€tt. 

Visby Ă€r magiskt vackert och jag njuter av varje ruin. Det Ă€r oxĂ„ magiskt mycket folk, inte lĂ€tt att fĂ„ ett bord för 5-6 personer. 

Alla centerpartister Ă„terupplivade det historiska ”rikstinget” och tĂ„gade frĂ„n hamnen till Almedalen med fanor, flaggor och vissa i folkdrĂ€kt. Vackert! Vi gick distriktsvis. Riktigt festligt att tĂ„ga genom Visby. Det var en otroligt hĂ€ftig stĂ€mning nĂ€r vi alla 800 st samlades i Almedalsparken innan Elisabeth höll sitt tal. Å det gjorde hon bra. Tydligt, sakligt utan att tala illa om andra partier. Hon fokuserade pĂ„ lösningar pĂ„ problem o utmaningar och ser möjligheterna. GrundlĂ€ggande budskap – jobben ska bli fler (enklare och billigare att anstĂ€lla), utslĂ€ppen ska ned (gröna innovationer) och hela landet ska leva o samma möjligheter vart du Ă€n bor. Sverige KAN MER! 🍀🍀

Ljuvligt att sitta och Ă€ta buffĂ© med gröna vĂ€nner och bevittna vĂ€rldens vackraste solnedgĂ„ng! 💚

I morse tog jag en löpartur pĂ„ dĂ€ck nr 11. Pigg i kroppen och med underbar utsikt. SĂ„ coolt att springa dĂ€ruppe! 

Kl 13 höll Birgitta Olsson ett tal pĂ„ bĂ„ten och mĂ„nga lyssnade. Hon avslutade med orden ”VĂ€rderingar vinner val”. Hon (med flera) lĂ€mnade som bekant Liberalerna nĂ€r de började krama SD. SĂ„ sant! đŸ‘đŸŒ

Denna resa var ett minne för livet! Nu sitter vi pĂ„ bussen hem mot SmĂ„land och Ă€r taggade för val!!! 🍀🍀🍀🍀

Lyckades knipa en selfie med Elisabeth 🍀
HÀrligt gÀng, fler frÄn NÀssjö anslöt i Stockholm
Ljuvligt vĂ€der! ☀
😂😂
Kul kvÀll!!
Elisabeth hÀlsar oss pÄ bÄten vÀlkomna!
Samlad trupp frÄn NÀssjö (min bror Anders och Per Eriksson var pÄ plats hela veckan)
En ruin i varje gatuhörn
Anders debatterar djurskydd
MÄnga tÀlt och montrar
Energi-seminarium inuti en ruin, coolt!
Dags för riksting – Jonas visar vĂ€gen! 🍀
Jag, Anders, Per och John i tÄget
Alla frĂ„n Jönköpings distrikt och 11 frĂ„n NĂ€ssjö! đŸ™ŒđŸŒđŸ™ŒđŸŒ
En grym stÀmning innan Elisabeth hÄller sitt tal.
Ett hĂ€rligt tal!! 🍀💚🍀
Grym solnedgÄng i gÄr
Ny energi idag! Löpartur pÄ dÀck 11
Ljuvlig utsikt!
Om jag nĂ„n gĂ„ng ska ha en tatuering ska det vara C 🍀🍀🍀🍀

LĂ€mna en kommentar