En helt fantastisk resa till Almedalen, Gotland. 800 centerpartister Äker fÀrjan över och gemenskapen och glÀdjen Àr total!
Fantastiskt god mat och mycket mat och tisdagskvĂ€llen blev sen. Vi hade riktigt roligt pĂ„ dansgolvet. Att fĂ„ dansa med Urban Persson, 88 Ă„r till Alphavilles Forever Young – bara det! âșïž
GĂ„rdagen började med att partiledare Elisabeth hĂ€lsade oss vĂ€lkomna (vi som kom med bĂ„ten) med ett hĂ€rligt tal. Jag passade pĂ„ att ta en selfie med Elisabeth. đ€©
Sedan gick vi direkt till Expressens anordnade partiledardebatt mellan Jimmie à kesson och Elisabeth (C och SD delade ju dag). Det var coolt, mÀngder och övervÀgande med centerpartister lyssnade och applÄderade och tjoade efter Elisabeths inlÀgg.
Vi frÄn NÀssjö höll ihop rÀtt bra under dagen, gick och kollade in olika montrar, bl a Jönköpings region.
Vi lyssnade pÄ bror Anders Karlsson, nÀr han och riksdagsledamoten Martin Kumminen, SD blev utfrÄgade av Djurens rÀtt.
Visby Àr magiskt vackert och jag njuter av varje ruin. Det Àr oxÄ magiskt mycket folk, inte lÀtt att fÄ ett bord för 5-6 personer.
Alla centerpartister Ă„terupplivade det historiska ârikstingetâ och tĂ„gade frĂ„n hamnen till Almedalen med fanor, flaggor och vissa i folkdrĂ€kt. Vackert! Vi gick distriktsvis. Riktigt festligt att tĂ„ga genom Visby. Det var en otroligt hĂ€ftig stĂ€mning nĂ€r vi alla 800 st samlades i Almedalsparken innan Elisabeth höll sitt tal. Ă det gjorde hon bra. Tydligt, sakligt utan att tala illa om andra partier. Hon fokuserade pĂ„ lösningar pĂ„ problem o utmaningar och ser möjligheterna. GrundlĂ€ggande budskap – jobben ska bli fler (enklare och billigare att anstĂ€lla), utslĂ€ppen ska ned (gröna innovationer) och hela landet ska leva o samma möjligheter vart du Ă€n bor. Sverige KAN MER! đđ
Ljuvligt att sitta och Ă€ta buffĂ© med gröna vĂ€nner och bevittna vĂ€rldens vackraste solnedgĂ„ng! đ
I morse tog jag en löpartur pÄ dÀck nr 11. Pigg i kroppen och med underbar utsikt. SÄ coolt att springa dÀruppe!
Kl 13 höll Birgitta Olsson ett tal pĂ„ bĂ„ten och mĂ„nga lyssnade. Hon avslutade med orden âVĂ€rderingar vinner valâ. Hon (med flera) lĂ€mnade som bekant Liberalerna nĂ€r de började krama SD. SĂ„ sant! đđŒ
Denna resa var ett minne för livet! Nu sitter vi pĂ„ bussen hem mot SmĂ„land och Ă€r taggade för val!!! đđđđ
























LĂ€mna en kommentar